Tromsøprøven Høst 25-27 august 2018

1. august 2018

Hjertelig velkommen til FHG’S  TROMSØPRØVE Høst 2018 m/CACIT

Årets høstprøve til Fuglehundgruppa i Tromsø hundeklubb arrangeres med base på klubbhuset i Kroken, 25-27. august 2018. Det blir benyttet terreng på Kvaløya og Ringvassøya.

Vi arrangerer 2-dagers VK med kvalifisering lørdag 25. august.
Kvalitetspartier (UK/AK) alle tre dager (lørdag, søndag og mandag).

Sekretariat i Kroken:  Åpner fredag kl. 1800. Øvrige åpningstider: se oppslag under prøven.

Påmeldte hunder ved utløp av utsatt frist

Partilister oppdatert ved midnatt natt til fredag:

Endelige partilister lørdag med dommere og terreng.

Foreløpige partilister søndag.

Foreløpige partilister mandag.

Opprop:  Alle dager kl. 0800.

Prøveleder: Ingar Leiros, tlf 95966895, e-post ingar.leiros@uit.no

Stikkontroll: Ta med registreringsbevis og vaksinasjonsattest

Bufebevis: Det er krav om gyldig bufebevis for alle hunder!

Apportryper VK: Deltakerne i VK må ha med egne apportryper.

Bevertning: I forbindelse med jegermiddag lørdag kveld.

Jegermiddag: Lørdag kveld i klubblokalet, påmelding på oppslag senest lørdag morgen- eller: gi beskjed på epost til prøveleder før prøven.

Annen info: Det er påbudt å bruke hundeposer når hunder luftes ved klubblokalet og alle parkeringsplasser ved terrengene. Særdeles viktig da vi ellers står i fare for å miste terrenger til neste prøve!

Informasjon blir også lagt ut løpende på facebook. Følg arrangementet på: http://www.facebook.com/events/1671041843014233/

Veiviser til sekretariat: Følg E6 inn mot Tromsø by. Når man ankommer Tromsdalen, passerer Amfi kjøpesenter på høyre hånd, kommer til rundkjøring. Ta retning ut av rundkjøring forbi Shellstasjon som sees rett foran. Fortsett videre nordover ca 5 km mot Kroken bydel. Ta til venstre i kryss skiltet med Tromsø Hundeklubb/Jaktprøvesekretariat.

Trekking av hund fra prøven:

Løpetid: Benytt egenerklæringsskjema (se link under) ved oppstått løpetid.

Andre årsaker: Skader ellers på eier eller hund skal fortsatt dokumenteres ved lege/veterinærattest.

Se også vedlagt ”nye regler for fuglehundprøver 2014” og ”egenerklæringsskjema ifm løpetid” som alle må sette seg inn i.

Påmelding: Elektronisk påmelding på web: https://www.dogweb.no/prove-paamelding/proeve/51-18012/oversikt/soekPaaHund

Påmeldingsfrist: Ordinær frist innen 12. august. Utsatt frist 17. august.

Startkontingent: Kvalitetsparti (AK og UK): kr 450.-

VK kvalifisering: kr 500.-

Vi stiller med betalingsterminal (iZettle) for etterbetaling av finaler, etc.

Overnatting:  Vedrørende overnatting henviser vi til Tromsø Camping som er godt og rimelig boalternativ i nærheten. www.tromsocamping.no. Fuglehundgruppa har avtale med Tromsø Camping om rabatterte priser, henvis til denne ved henvendelser.

Det er også mulig å plassere campingvogn i tilknytning til anlegget i Kroken, ta i så fall kontakt med prøveleder.

Velkommen til trivelige prøvedager! Partilister og oppdateringer legges ut på hjemmesida og på facebook-gruppen vår fortløpende.